Osnove stabilizacije trupa

Stabilizacija trupa je nedvomno osnova vsakega gibanja. Graditi jo začnemo na čisto prvih urah treninga, nato pa jo nadgrajujemo preko vseh stopenj zahtevnosti v samem trening programu. To je področje, ki ga nikakor nikoli ne smemo zanemariti ali pa nanj pozabiti.

Dobra stabilizacija trupa skrbi za razbremenitev hrbtenice, kar pripomore k zmanjšanju bolečin tako pri vsakodnevnih opravilih, pri delu, rekreaciji ter nenazadnje pri treningu samem. Če govorimo o sami stabilizaciji hrbtenice moramo biti pozorni predvsem na tri skupine stabilizatorjev: na lokalne stabilizatorje hrbtenice, splošne stabilizatorje hrbtenice ter na stabilizatorje medenice, od katerih nobene skupine ne smemo zanemarjati.

Najbolj znana vaja za stabilizacijo je t.i. plank, ni pa to edini način in položaj v katerem lahko stabilizatorje trupa krepimo. Pravzaprav veliko ljudi v tem položaju ne zmore narediti ustrezne kontrakcije lokalnih stabilizatorjev trupa (kar je njegovo bistvo, ni bistvo, da s sproščenimi stabilizatorji že v začetku plank držimo 2 minuti), zato do planka napredujemo počasi – pa tudi kasneje pri planku samem postopoma podaljšujemo trajanje glede na sposobnosti trenirane osebe. Na težjo izvedbo vaje praviloma napredujemo šele, ko je treniranec sposoben zadržati pravilen položaj hrbtenice ter aktivacijo mišic vsaj eno minuto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja